MINGGU 37 (10 – 14 September 2012)
Tarikh/Hari
|
:
|
10
September 2012 / Isnin
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
815 – 925 AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan dan pembetulan soalan peperiksaan
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
-
|
Tarikh/Hari
|
:
|
10
September 2012 / Isnin
|
Tingkatan
|
:
|
5K5
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
945 – 1055AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan dan pembetulan soalan peperiksaan
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
Tiada P&P kerana murid terlibat dengan ceramah
matematik.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
11 September 2012 / Selasa
|
Tingkatan
|
:
|
4K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1055 – 1205PM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan dan pembetulan soalan peperiksaan
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
-
|
Tarikh/Hari
|
:
|
11
September 2012 / Selasa
|
Tingkatan
|
:
|
4K5
|
Matapelajaran
|
:
|
SEJARAH
|
Masa
|
:
|
1205 – 1240PM
|
Tema
|
:
|
Perkembangan di Eropah dan kesannya terhadap ekonomi Negara
|
Tajuk
|
:
|
Perkembangan di Eropah
a. Perubahan masyarakat dan budaya Eropah
i.
Zaman Gelap
-
Pengertian
-
Ciri
ii. Renaissance
-
Pengertian
-
Kesan
(Perubahan dalam idea dan institusi politik, sistem ekonomi dan sikap
terhadap ilmu)
iii.Reformation
- Pengertian
- Kesan
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
Memahami latar belakang
sejarah Eropah sehingga abad 16
Aras 1
· Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap
· Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat
Eropah selepas zaman gelap
· Menyatakan maksud Renaissance
dan Reformation
·
Menyatakan kesan-kesan Renaissance dan Reformation
Aras 2
· Menghuraikan perubahan-perubahan yang berlaku selepas zaman
gelap di Eropah
· Menjelaskan kesan-kesan Renaissance dan Reformation
Aras 3
· Merumus sikap sanggup menerima perubahan ke arah kemajuan
· Menghubungkait unsur-unsur Renaissance dengan perkembangan
ilmu masa kini
· Membandingkan sistem feudal di Eropah dengan cara hidup
masyarakat Melayu tradisional
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Nota dan perbincangan
|
BBM
|
:
|
Nota bercetak
|
Refleksi
|
:
|
Murid telah diminta untuk membuat bacaan awal
dirumah dan memudahkan murid untuk mengetahui isi-isi yang akan dibincangkan
semasa kelas.Murid memberikan respon yang baik semasa sesi perbincangan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
12
September 2012 / Rabu
|
Tingkatan
|
:
|
5MPV
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
705 – 815AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM KERTAS PJK
|
BBM
|
:
|
-
|
Refleksi
|
:
|
-
|
Tarikh/Hari
|
:
|
12 September 2012 / Rabu
|
Tingkatan
|
:
|
5K6
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
945 -1055 PM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM KERTAS PM/PI
|
BBM
|
:
|
-
|
Refleksi
|
:
|
-
|
Tarikh/Hari
|
:
|
12
September 2012 / Rabu
|
Tingkatan
|
:
|
4K3
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1130 – 1240 PM
|
Tema
|
:
|
Malaysia Negara berdaulat
|
Tajuk
|
:
|
Kepentingan perlembagaan
·
Politik
·
Sosial
·
Ekonomi
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia
·
Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia
·
Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan
·
Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara
·
Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Melengkapkan nota peta minda
·
Uji minda – penyoalan secara rawak
|
BBM
|
:
|
Buku rujukan, kertas berwarna
|
Refleksi
|
:
|
Murid sukar untuk mengingati isi kandungan
perbincangan terutamanya proses penggubalan perlembagaan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
13
September 2012 / Khamis
|
Tingkatan
|
:
|
4K5
|
Matapelajaran
|
:
|
SEJARAH
|
Masa
|
:
|
705 – 815 PM
|
Tema
|
:
|
Perkembangan di Eropah dan kesannya terhadap ekonomi Negara
|
Tajuk
|
:
|
Perkembangan di Eropah
b. Penjelajahan dan penerokaan
i.
Penemuan jalan laut dan dunia baru
- sebab
-
kesan
c. Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian
i. Perkembangan bidang
pertanian
- Pemilikan tanah persen-dirian
- Kaedah dan ciptaan baru dalam pertanian
-
Pertanian komersial
ii. Perkembangan
dalam bidang industri
-
Peralihan daripada industri desa kepada perkilangan
-
Pengkhususan pengeluaran
-
Penggunaan teknologi
iii.Kesan Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian
- Pertanian sebagai punca
ekonomi
- Peningkatan perdagangan
antarabangsa
- Kemajuan bidang pengangkutan
- Kemunculan golongan
buruh dan majikan
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
Memahami
perkembangan penjelajahan dan penerokaan
Aras 1
· Menyenaraikan kuasa-kuasa Barat yang terlibat dalam
penjelajahan
· Menyatakan sebab-sebab penjelajahan kuasa-kuasa Barat
· Menyatakan kesan-kesan penjelajahan kuasa-kuasa Barat ke
atas masyarakat setempat
Aras 2
· Menjelaskan sebab-sebab penjelajahan kuasa-kuasa Barat
· Mengklasifikasi kesan-kesan penjelajahan kuasa-kuasa Barat
ke atas masyarakat setempat dari segi politik, ekonomi dan sosial
Memahami perkembangan Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian
dan Kesannya ke atas Asia Tenggara
Aras 1
· Menyenaraikan faktor yang mencetuskan Revolusi Pertanian
dan Revolusi Perindustrian
· Menyatakan kesan-kesan Revolusi Pertanian dan Revolusi
Perindustrian
Aras 2
· Menghuraikan faktor yang mencetuskan Revolusi Pertanian dan
Revolusi Perindustrian
· Mengklasifikasikan Kesan Revolusi Pertanian dan Revolusi
Perindustrian
Aras 3
·
Membahaskan perkembangan
cipta baru membawa kepada Revolusi Pertanian dan Revolusi Perindustrian
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan nota
·
Latihan ulangkaji
|
BBM
|
:
|
Nota dan latihan bercetak
|
Refleksi
|
:
|
Latihan dapat dijawab dengan baik berdasarkan nota
dan perbincangan didalam kelas.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
13
September 2012 / Khamis
|
Tingkatan
|
:
|
5K1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020 – 1130 AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan & pembetulan bersama
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
-
|
Tarikh/Hari
|
:
|
14
September 2012 / Jumaat
|
Tingkatan
|
:
|
5S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
705 – 815 AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan & pembetulan bersama
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
P&P tidak dapat dijalankan kerana murid
menghadiri perhimpunan khas untuk tingkatan 5.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
14
September 2012 / Jumaat
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1040 – 1140 AM
|
Tema
|
:
|
-
|
Tajuk
|
:
|
-
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Perbincangan & pembetulan bersama
|
BBM
|
:
|
Kertas soalan, skema jawapan
|
Refleksi
|
:
|
Tiada P&P dijalankan kerana kelas terbabit
dengan aktiviti jamuan.
|
No comments:
Post a Comment