Minggu 29 (18 – 22 Julai 2011)
- Guru mengambil CRK pada hari Isnin dan Selasa (18 & 19 Julai 2011)
Tarikh/Hari | 20 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, reben pelbagai warna |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan keinginan untuk menghasilkan walau sebiji ketupat meskipun cara penghasilan kurang bertepatan. |
Tarikh/Hari | 20 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Kelas dimulakan sedikit lambat kerana murid terlibat dengan bengkel fizik . P&P berjalan lancar dan 2 pembentangan dapat dijalankan walaupun dalam tempoh masa yang singkat. Murid menunjukkan minat dan kerjasama kumpulan yang baik serta semangat untuk mengetahui amalan kaum-kaum lain. |
Tarikh/Hari | 21 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Didapati masih ada murid yang pasif dalam sesi perbincangan. Sentiasa memerlukan bantuan dalam pengolahan idea dan gambaran perbincangan. |
Tarikh/Hari | 21 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai | Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia Melindungi Hak Kanak-Kanak |
Tema/Tajuk | Pengiktirafan menjadi pemangkin perkembangan diri Keistimewaan Kanak-kanak, Kita Hargai Pengiktirafan kanak-kanak dari segi bakat dan kebolehan. 1. Pengiktirafan kanak-kanak dari segi bakat dan kebolehan.
Sekolah Kebangsaan 2. Bentuk-bentuk pengiktirafan Lisan Bertulis |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Murid memberikan respon yang menggalakan. Pelbagai idea dan cara pengolahan serta hujahan yang baik dan munasabah. Contoh yang releven dan bersesuaian dengan tajuk perbincangan. |
Tarikh/Hari | 22 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Respon sederhana dan perlu dilakukan amali supaya murid lebih jelas akan arca sebenar. |
Tarikh/Hari | 22 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Respon memuaskan.Murid menunjukkan minat untuk mengetahui lebih lanjut. Guru meminta murid untuk membawa bahan-bahan seperti sabun dan pisau untuk menunjuk cara penghasilan arca di kelas akan datang. |
Tarikh/Hari | 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, rujukan internet |
Refleksi | Murid berkeupayaan mencari maklumat lanjut dan berusaha menyampaikan maklumat baru yang diperolehi kepada rakan-rakan bagi menambah pengetahuan sedia ada mereka. Suatu pembentangan yang baik dan penuh dengan informasi. |
Terima kasih dan syabas atas penyediaan dan penghantaran RPH yang cukup komprehensif .Kekal dan teruskan usaha yang murni ini. Cuma bahagian refleksi perlu dapat menggambarkan ukuran pencapaian objektif pembelajaran. Perbaiki di masa mendatang.
ReplyDelete