Minggu 27 ( 4 – 8 Julai 2011)
Tarikh/Hari | 4 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Bidang | Seni Halus |
Tajuk | Catan
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku Rujukan |
Refleksi | Respon memuaskan. Murid lebih fokus kepada catatan nota. |
Tarikh/Hari | 4 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Bidang | Seni Halus |
Tajuk | Catan
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Banyak nota murid tidak lengkap. |
Tarikh/Hari | 4 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai | Nilai berkaitan dengan patriotisme Taat setia kepada raja dan negara |
Tema/Tajuk | Sejarah Negara pemangkin semangat patriotik Berjuang Demi Kedaulatan Negara Kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks |
Refleksi | Respon yang memuaskan. Pengetahuan sejarah membantu murid untuk memberikan pandangan dan sebab musabab sebagai tanda sokongan dan rasa bangga kepada perjuangan tokoh kemerdekaan negara hari ini. |
Tarikh/Hari | 5 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Respon amat memuaskan. Pengetahuan sedia ada dan kepelbagaian kaum murid membantu mereka untuk memahami dan menguatarakan pendangan berkaitan dengan perayaan kaum masing-masing. Suasana perbincangan lebih menarik. |
Tarikh/Hari | 5 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Catan
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | P&P lebih berfokus kepada nota. Banyak murid yang tidak melengkapkan nota masing-masing. Semakan hanya dibuat untuk nota yang lengkap sahaja. |
Tarikh/Hari | 5 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 11.30 – 12.40 am |
Bidang | Seni Halus |
Tajuk | Catan
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Ada perkembangan dan persaingan yang baik walaupun aktiviti lebih fokus kepada catatan nota. Kekurangan ABM sedikit menjejaskan kerana murid tidak berpeluang untuk melihat media-media yang sepatutnya untuk mencatan. |
Tarikh/Hari | 6 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Perbincangan lebih berfokus kepada pengenalan kepada perayaan kaum-kaum yang terdapat di malaysia. Murid kurang pengetahuan sedia ada tentang kaum-kaum lain dan Cuma berfokus kepada kaum sendiri. Perbincangan kurang berkembang. |
Tarikh/Hari | 6 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Kepelbagaian kaum dan pengetahuan sedia ada mereka merancakkan sesi perbincangan. |
Tarikh/Hari | 7 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi |
Tarikh/Hari | 7 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai | Nilai berkaitan dengan patriotisme Sanggup berkorban untuk negara |
Tema/Tajuk | Rakyat setia Negara gemilang Keranamu Malaysia Berkorban Demi Negara
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi |
Tarikh/Hari | 7 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Bidang | Seni Halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Kertas lukisan, alat tulis, pensel warna |
Refleksi | Murid mengambil terlalu banyak masa untuk membuat lakaran dan menyebabkan proses mewarna menjadi lambat. |
Tarikh/Hari | 8 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Masih ramai murid yang kurang mahir untuk menggunakan ruang lukisan dan media dengan betul serta menterjemahkan soalan kepada karya seni dengan baik. |
Tarikh/Hari | 8 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Respon sederhana dan semakin baik semasa sesi sumbangsaran. Kurang kepelbagaian kaum menyebabkan murid tidak mendapat gambaran amalan kaum-kaum tertentu dengan jelas. |
RPH minggu 26-27 disemak. Tq
ReplyDelete