Minggu 28 (11 – 15 Julai 2011)
Tarikh/Hari | 11 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Pembelajaran lebih fokus kepada nota. |
Tarikh/Hari | 11 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Pembelajaran lebih fokus kepada nota. |
Tarikh/Hari | 11 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai |
|
Tema/Tajuk | |
Hasil pembelajaran | |
Aktiviti P&P |
|
BBM |
|
Refleksi | Masih terdapat murid yang belum mahir mengaitkan nilai dalam penerangan. |
Tarikh/Hari | 12 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan, reben pelbagai warna,gunting |
Refleksi | Cuma 1 kumpulan yang berjaya menghasilkan ketupat dengan baik. Ada kerjasama dan toleransi dikalangan murid untuk saling membantu rakan di kumpulan lain. |
Tarikh/Hari | 12 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 9.45 – 10.40 am |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Kertas lukisan, warna, berus warna, berus gigi, sikat |
Refleksi | Keinginan mencuba dikalangan murid. Wujud kerjasama dan tolak ansur kerana murid terpaksa berkongsi bahan dengan rakan yang lain. |
Tarikh/Hari | 12 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 11.30 – 12.40 am |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Warna, kertas lukisan |
Refleksi | Murid tidak mengaplikasikan asas rekaan dalam lukisan masing-masing. Interpretasi juga masih lemah kerana murid lebih kepada imaginasi sendiri. |
Tarikh/Hari | 13 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Penglibatan aktif kumpulan yang sama setiap kali kelas. Kumpulan lain lebih banyak mendengar dan membuat catatan serta jarang untuk mengemukakan idea. |
Tarikh/Hari | 13 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan, reben pelbagai warna, gunting |
Refleksi | Ketupat tidak menjadi. Namun wujud kerjasama dalam kumpulan dan keinginan untuk mencuba dikalangan murid. |
Tarikh/Hari | 14 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan, reben pelbagai warna, gunting |
Refleksi | Anyaman ketupat kurang berjaya meskipun berpandukan panduan dalam buku teks. Cara penghasilan kelam kabut dan berbelit-belit. |
Tarikh/Hari | 14 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai | - |
Tema/Tajuk | - |
Hasil pembelajaran | - |
Aktiviti P&P |
|
BBM | - |
Refleksi |
Tarikh/Hari | 14 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Kertas lukisan, warna |
Refleksi | Murid masih belum dapat menggunakan warna dengan baik dalam lukisan. Rata-rata lebih banyak menggunakan kesan 'shading'. |
Tarikh/Hari | 15 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni halus |
Tajuk | Catan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, kertas lukisan, warna |
Refleksi | Lukisan masih perlu diberi sentuhan kekemasan untuk memberikan kesan warna yang menarik. |
Tarikh/Hari | 15 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan, reben pelbagai warna, gunting |
Refleksi | Aktiviti menganyam ketupat mendapat sambutan yang menggalakkan. Murid berusaha menghasilkan sebiji ketupat meskipun cara yang digunakan kurang sesuai. |
No comments:
Post a Comment