Minggu 30 (25 – 29 Julai 2011)
Tarikh/Hari | 25 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Perlu dilakukan aplikasi seni agar murid lebih jelas. Murid diminta untuk membawa sabun mandi dan pisau untuk aplikasi seni semasa kelas pada hari selasa. |
Tarikh/Hari | 25 Julai 25 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Ada sedikit perkembangan meskipun ada yang masih terkapai-kapai serta memerlukan contoh hasil kerja sebenar untuk rujukan. |
Tarikh/Hari | 25 Julai 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai | Nilai berkaitan dengan Hak Asasi Manusia |
Tema/Tajuk | Menghormati Hak Wanita Hak wanita diperuntukkan dalam undang-undang Mengangkat Martabat Kaum Wanita Dasar Wanita Negara menjana kemajuan wanita. 1. Penggubalan Dasar Wanita Negara menjamin kebajikan dan kepentingan wanita.
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Kekakangan masa menyebabkan bacaan petikan daripada buku teks tidak dapat dibuat. Murid-murid diminta untuk membacakan sendiri petikan sebagai kerja rumah dan menanyakan soalan-soalan jika ada semasa kelas yang akan datang. |
Tarikh/Hari | 26 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, rujukan internet |
Refleksi | Pengetahuan sedia ada membantu murid untuk menjayakan pembentangan kumpulan dan aktiviti soal jawab. Murid berupaya menjelaskan dengan terperinci amalan perayaan yang dibentangkan untuk membantu rakan-rakan yang lain untuk memahami dengan jelas. |
Tarikh/Hari | 26 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Sabun, pisau pemotong |
Refleksi | Aktiviti dapat dijalankan dengan lancar dan murid dapat mengaplikasikan teori yang telah dipelajari. Semua murid berjaya menghasilkan arca sabun bagi corak yang mudah. |
Tarikh/Hari | 26 Julai 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.20 – 11.30 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Ketiadaan contoh sedikit sebanyak menyebabkan murid tidak mendapat gambaran sebenar meskipun teleh diterangkan teorinya. |
Tarikh/Hari | 27 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Aktiviti bercerita memperlihatkan penglibatan aktif murid. Masing-masing cuba untuk mengetengahkan amalan dalam perayaan mereka masing-masing. |
Tarikh/Hari | 27 Julai 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, rujukan internet |
Refleksi | Pengetahuan sedia ada kumpulan pembentang membantu mereka untuk membuat gambaran dan menerangkan kepada rakan-rakan yang lain.Pembentangan diserikan lagi dengan demo tarian ngajat oleh kumpulan pembentang. Suatu usaha yang bagus kerana ramai murid daripada kaum-kaum lain tidak mengetahuai dan berpeluang melihat lebih dekat gerak tari tarian berkenaan. |
Tarikh/Hari | 28 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Pengetahuan sedia ada murid sedikit sebanyak membantu murid untuk lebih memahami tajuk perbincangan. |
Tarikh/Hari | 28 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai | Nilai berkaitan dengan Hak Asasi Manusia |
Tema/Tajuk |
Pekerja berkualiti teras kejayaan Negara Pekerja Nadi Negara Usaha meningkatkan kualiti bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan pekerja.
Golongan kurang upaya asset Negara. Keistimewaan Yang Menyerlah Kecacatan tidak menghalang seseorang individu untuk Berjaya
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Keperluan untuk menghabiskan sukatan menyebabkan 2 tajuk dibuat serentak dalam 2 P&P. Guru menggalakkan murid untuk mencari maklumat lanjut dan membuat bacaan sendiri petikan daripada buku teks dan bertanyakan soalan jika kurang jelas. |
Tarikh/Hari | 28 Julai 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Arca |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Masih ada murid yang tidak lengkap nota. Guru telah berpesan agar murid membawa sabun dan pisau untuk aplikasi seni di kelas akan datang. |
Tarikh/Hari | 29 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Seni Halus |
Tajuk | Cetakan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Murid menunujukkan minat untuk mengetahui setelah mendapat gambaran daripada penerangan dan contoh yang diberitahu oleh guru. Aplikasi seni akan dibuat di kelas akan datang. |
Tarikh/Hari | 29 Julai 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Warisan kepelbagaian budaya Malaysia |
Tajuk | Kepentingan amalan-amalan tertentu dalam perayaan pelbagai kaum
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan, rujukan internet |
Refleksi | Ada kumpulan yang kurang bersedia. Maklumat kurang lengkap dan cara pembentangan kelam kabut.Banyak yang tidak dapat dikongsikan dengan baik dan berkesan. |
No comments:
Post a Comment