Thursday, March 8, 2012

RPH Minggu 10



MINGGU 10 ( 5 – 9 Mac 2012)
Tarikh/Hari
5 Mac 2012/Isnin
Tingkatan
5K5
Matapelajaran
PSK
Masa
815 – 925AM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •  
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi

Tarikh/Hari
5 Mac 2012/Isnin
Tingkatan
5K8
Matapelajaran
PSK
Masa
945 – 1055 AM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •  
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi
Ujian berkonsepkan “open book test”
Tarikh/Hari
5 Mac 2012/Isnin
Tingkatan
4K5
Matapelajaran
SEJARAH
Masa
1055 – 1120 AM
Tema
Tamadun awal manusia
Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •       
Aktiviti P&P
o   Kuiz ulangkaji
BBM
Bank Soalan
Refleksi
Murid Berjaya menjawab sekurang-kurangnya 7/12 daripada soalan yang dikemukakan oleh guru.

Tarikh/Hari
6 Mac 2012/Selasa
Tingkatan
4K3
Matapelajaran
PSK
Masa
815 – 925 AM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •           
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi

Tarikh/Hari
6 Mac 2012/Selasa
Tingkatan
5K6
Matapelajaran
PSK
Masa
1055 – 1205PM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •  
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi


Tarikh/Hari
7 Mac 2012/Rabu
Tingkatan
5MPV
Matapelajaran
PSK
Masa
945 – 1055AM
Tema
Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Individu
  • Agensi Kerajaan
  • Badan Bukan Kerajaan (NGO
Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  •  Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan
  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti P&P
o   Pengenalan tajuk
o   Bacaan dan pemahaman petikan
o   Mengenalpasti GO dan NGO yang terlibat
o   Melukis logo
BBM
Buku rujukan, kertas A4, warna, website NGO terpilih
Refleksi
Murid berupaya menyenaraikan badan-badan yang terlibat dan menyiapkan logo badan berkenaan.
Tarikh/Hari
7 Mac 2012/Rabu
Tingkatan
4K5
Matapelajaran
Sejarah
Masa
1055 – 1205PM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •       
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi


Tarikh/Hari
8 Mac 2012/Khamis
Tingkatan
5K1
Matapelajaran
PSK
Masa
705 – 815AM
Tema
Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)
Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  •  Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan
  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti P&P
o   Pengenalan tajuk
o   Bacaan dan pemahaman petikan
o   Menyenaraikan agensi terlibat
o   Catatan nota
BBM
Buku rujukan
Refleksi
Murid dapat mengenali agensi-agensi yang terlibat dengan aktiviti kemasyarakatan dan membandingkan sama ada agensi kerajaan atau bukan kerajaan.
Tarikh/Hari
8 Mac 2012/Khamis
Tingkatan
5K2
Matapelajaran
PSK
Masa
1020 – 1130AM
Tema
Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)
Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  •  Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan
  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti P&P
o   Pengenalan tajuk
o   Bacaan dan pemahaman petikan
o   Perbincangan penglibatan agensi –agensi tertentu dalam aktiviti kemasyarakatan
o   Melukis logo agensi terbabit secara individu
BBM
Buku rujukan, website agensi terpilih, kertas A4, warna
Refleksi
Murid dapat mengenali lebih jelas agensi berkaitan bukan sahaja logo tapi peranan/sumbangan agensi berkenaan dalam bidang kemasyarakatan.
Tarikh/Hari
8 Mac 2012/Khamis
Tingkatan
5S2
Matapelajaran
PSK
Masa
1130 – 1240PM
Tema
Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)
Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  •  Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan
  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti P&P
o   Pengenalan tajuk
o   Bacaan dan pemahaman petikan
o   Catatan nota peta minda kepentingan penglibatan
o   Melukis logo secara individu
BBM
Buku rujukan, website agensi terpilih, kertas A4, warna
Refleksi
Murid dapat menyiapkan logo agensi terpilih dan dilekatkan didalam buku nota masing-masing.

Tarikh/Hari
9 Mac 2012/Jumaat
Tingkatan
5S1
Matapelajaran
PSK
Masa
815 – 925 AM
Tema
Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)
Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  •  Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan
  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti P&P
o   Imbasan pelajaran lepas
o   Sambungan nota
o   Rumusan
BBM
Buku rujukan
Refleksi
Aktiviti ditukarkan dengan pengembalian dan perbincangan soalan ujian bulanan. Majoriti murid mendapat keputusan yang baik dan memuaskan dengan sekurang-kurangnya B.
Tarikh/Hari
5 Mac 2012/Jumaat
Tingkatan
4K9
Matapelajaran
PSK
Masa
940 – 1040AM
Tema

Tajuk

Hasil pembelajaran
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:

  •             
Aktiviti P&P
o   UJIAN BULANAN 1
BBM

Refleksi










No comments:

Post a Comment