MINGGU 13 ( 26 – 30 Mac 2012)
Tarikh/Hari
|
26 Mac 2012/Isnin
|
Tingkatan
|
5K5
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
815 –
925AM
|
Tema
|
-
|
Tajuk
|
-
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
·
|
Aktiviti
P&P
|
·
Perbincangan dan pembetulan
bersama ujian bulanan 1
|
BBM
|
Kertas soalan, skema
jawapan
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh/Hari
|
26 Mac 2012/Isnin
|
Tingkatan
|
5K8
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
945 –
1055 AM
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan terhadap
pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti
kemasyarakatan
·
Individu
·
Agensi kerajaan
·
Badan bukan
kerajaan (NGO)
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Sambungan nota
·
Lukisan logo
|
BBM
|
Buku rujukan, website
agensi terpilih, warna,
|
Refleksi
|
|
Tarikh/Hari
|
26 Mac 2012/Isnin
|
Tingkatan
|
4K5
|
Matapelajaran
|
SEJARAH
|
Masa
|
1055 – 1120 AM
|
Tema
|
Tamadun awal manusia
|
Tajuk
|
Peningkatan
Tamdun India
Ø
Perluasan
kuasa
|
Hasil pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid
diharapkan akan dapat:
·
Menyatakan perluasan kuasa
Tamadun India
|
Aktiviti P&P
|
·
Bacaan petikan dalam buku teks
·
Mengenalpasti poin penting
·
Membuat catatan nota
·
Mendengar penerangan guru
|
BBM
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Murid mengetahui
tokoh-tokoh penting yang telah berjaya meluaskan empayar india.
|
Tarikh/Hari
|
27 Mac 2012/Selasa
|
Tingkatan
|
4K1
|
Matapelajaran
|
SEJARAH
|
Masa
|
815 –
925AM
|
Tema
|
-
|
Tajuk
|
-
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Sesi
perkenalan
·
Perbincangan
topik cakupan
|
BBM
|
-
|
Refleksi
|
Kelas diteruskan dengan
nota dan perbincangan bab 2 yang merangkumi latar belakang dan peningkatan
tamadun yunani dalam aspek pemerintahan dan pentadbiran.
|
Tarikh/Hari
|
27 Mac 2012/Selasa
|
Tingkatan
|
5S2
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
945 –
1055AM
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan terhadap
pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti
kemasyarakatan
·
Individu
·
Agensi kerajaan
·
Badan bukan
kerajaan (NGO)
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Sambungan nota
·
Rumusan
·
Latihan pengukuhan
·
Penerangan kerja kursus PSK
|
BBM
|
Buku rujukan, hasil kerja
kursus murid
|
Refleksi
|
Murid
berjaya menjawab sekurang-kurangnya 10/16 jumlah betul daripada soalan
latihan yang diberikan.
|
Tarikh/Hari
|
27 Mac 2012/Selasa
|
Tingkatan
|
5K5
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
1130 – 1240PM
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan terhadap
pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti
kemasyarakatan
·
Individu
·
Agensi kerajaan
·
Badan bukan
kerajaan (NGO)
|
Hasil pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti P&P
|
·
Sambungan nota
·
Rumusan
·
Penerangan kerja kursus PSK
|
BBM
|
Buku rujukan, hasil kerja
kursus murid
|
Refleksi
|
Murid dapat mengetahui
peranan setiap agensi yang terpilih dengan lebih jelas.
|
Tarikh/Hari
|
28 Mac 2012/Rabu
|
Tingkatan
|
5K1
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
815 –
925AM
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan terhadap
pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
·
Individu
·
Agensi kerajaan
·
Badan bukan
kerajaan (NGO)
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Sambungan nota
·
Rumusan topik
·
Penerangan kerja kursus PSK
|
BBM
|
Buku rujukan, hasil kerja
kursus murid
|
Refleksi
|
Murid dapat mengenali
sesuatu agensi beserta dengan peranan agensi terbabit dalam aktiviti
kemasyarakatan.
|
Tarikh/Hari
|
28 Mac 2012/Rabu
|
Tingkatan
|
4K3
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
-
|
Tema
|
-
|
Tajuk
|
-
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Pemulangan dan pembetulan
bersama ujian bulanan 1
·
Penerangan kerja kursus PSK
|
BBM
|
Hasil kerja kursus pelajar
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh/Hari
|
28 Mac 2012/Rabu
|
Tingkatan
|
4K5
|
Matapelajaran
|
SEJARAH
|
Masa
|
1205 – 1240 PM
|
Tema
|
Tamadun awal manusia
|
Tajuk
|
Peningkatan
Tamadun India
Ø
Ekonomi
|
Hasil pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid
diharapkan akan dapat:
·
Menyatakan aspek peningkatan
ekonomi dalam Tamadun India
|
Aktiviti P&P
|
·
Catatan nota
·
Penerangan
|
BBM
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Penerangan guru membantu
murid untuk mengetahui dengan lebih lanjut aspek ekonomi Tamadun India,
pertubuhan perdagangan, bentuk matawang dan sistem cukai yang diamalkan.
|
Tarikh/Hari
|
29 Mac 2012/Khamis
|
Tingkatan
|
4K9
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
705 – 815AM
|
Tema
|
Hubungan
kekeluargaan
|
Tajuk
|
Keperluan berkeluarga
·
Sosial
·
Politik
·
Ekonomi
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
·
Menghuraikan keperluan berkeluarga
·
Menjelaskan
peranan badan kerajaan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi
kekeluargaan
·
Berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
·
Menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga
·
Menghargai institusi kekeluargaan
|
Aktiviti
P&P
|
·
Catatan nota
·
Penerangan
·
Rumusan topik
|
BBM
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Murid dapat mengetahui
sedikit sebanyak tentang agensi yang berkaitan dengan aspek pembangunan
keluarga. Murid perlu lebih pembacaan dan pengetahuan sedia ada kerana
diadapati murid terlalu bergantung kepada guru dan nota dalam kelas.
|
Tarikh/Hari
|
29Mac 2012/Khamis
|
Tingkatan
|
4K1
|
Matapelajaran
|
SEJARAH
|
Masa
|
945 –
1055 AM
|
Tema
|
Tamadun
Awal Manusia
|
Tajuk
|
Peningkatan Tamadun Yunani
Ø Perundangan
Ø Perluasan
kuasa
Ø Ekonomi
Ø Sosial
– pendidikan, falsafah, sains & teknologi
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Catatan nota
·
Penerangan
|
BBM
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Pembacaan
awal oleh murid memudahkan mereka memahami topik serta melibatkan diri dalam
perbincangan.
|
Tarikh/Hari
|
29Mac 2012/Khamis
|
Tingkatan
|
5MPV
|
Matapelajaran
|
PSK
|
Masa
|
1130 – 1240PM
|
Tema
|
Hidup bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan terhadap
pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti
kemasyarakatan
·
Individu
·
Agensi kerajaan
·
Badan bukan
kerajaan (NGO)
|
Hasil pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti P&P
|
·
Sambungan nota
·
Penerangan kerja kursus PSK
|
BBM
|
Buku rujukan, hasil kerja
kursus murid
|
Refleksi
|
Murid mengetahui peranan
setiap agensi yang dipilih dengan lebih mendalam.
|
Tarikh/Hari
|
30 Mac 2012/Jumaat
|
Tingkatan
|
4K5
|
Matapelajaran
|
SEJARAH
|
Masa
|
940 –
1040 AM
|
Tema
|
Tamadun
Awal Manusia
|
Tajuk
|
Peningkatan Tamadun India
Ø
Sosial – pendidikan, falsafah, sains
dan teknologi, seni bina
|
Hasil
pembelajaran
|
Di akhir pelajaran, murid diharapkan
akan dapat:
|
Aktiviti
P&P
|
·
Perbincangan nota dalam buku
teks
·
Mengenal pasti poin penting
·
Catatan nota pada papan tulis
·
Penerangan guru
·
Membuat catatan nota
|
BBM
|
Buku teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Tiada kerjasama dalam
beberapa kumpulan. Murid belum mahir mencari isi penting. Nota kebanyakkannya
berbentuk esei dan sukar untuk dicarai poin pentingnya.
|
Cikgu,
ReplyDeleteRPH yang disertakan lengkap dan kemaskini.
Terima kasih diatas usaha anda.
Happy teaching and have a nice day!