Minggu 4 (24-28 Januari 2011)
Tarikh/Hari | 24 Januari 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P mendapat kerjasama yang baik daripada murid. Murid menunjukkan kesungguhan pada setiap aktiviti yang dijalankan. |
Tarikh/Hari | 24 Januari 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai |
1.4 Bertanggungjawab |
Tema/Tajuk | Pengurusan masa tanggungjawab setiap insan U4: Masa Tidak Menunggu Kita Pengurusan masa meningkatkan daya produktiviti diri
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Nota lengkap cuma kurang kemas.Murid perlu banyak membuat latihan untuk membuat perkaitan nilai dan situasi soalan. |
Tarikh/Hari | 24 Januari 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai |
|
Tema/Tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat: - |
Aktiviti P&P |
|
BBM | - |
Refleksi | Murid berjaya menjawab 3 soalan beserta pecahan soalan dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Tarikh/Hari | 25 Januari 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik dan lancar. Murid sudah mendapat gambaran dan memahami tajuk perbincangan. Guru perlu menggunakan bahasa yang mudah untuk membantu memahamkan murid. |
Tarikh/Hari | 25 Januari 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K4 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Bidang/ Nilai |
- |
Tema/Tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat: - |
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Beberapa orang murid masih belum mahir mengaitkan nilai dengan soalan situasi. Guru perlu memudahkan soalan agar murid lebih memahami kehendak soalan. |
Tarikh/Hari | 25 Januari 2011/Selasa |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik dan lancar.Bagaimanapun,kuiz berkumpulan tidak dapat dijalankan kerana kesuntukan masa. Aktiviti akan diteruskan pada kelas yang akan datang. |
Tarikh/Hari | 26 Januari 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S4 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Bidang/ Nilai |
Bertanggungjawab |
Tema/Tajuk | Pengurusan masa tanggungjawab setiap insan U4: Masa Tidak Menunggu Kita Pengurusan masa meningkatkan daya produktiviti diri
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P berjalan lancar. Pembentangan baik dan bertepatan objektif pembelajaran. |
Tarikh/Hari | 26 Januari 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai |
|
Tema/Tajuk | Amalan berhemah tinggi pemangkin tindakan yang bijaksana U5:Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya Tindakan yang bijaksana melalui pendekatan berhemah
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Kelas berjalan dengan baik meskipun bermula lambat kerana murid terlibat perjumpaan dengan AJKDS. Perbincangan bersama dapat membantu murid untuk memahami tajuk perbincangan. |
Tarikh/Hari | 26 Januari 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 11.30 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai |
Bertanggungjawab |
Tema/Tajuk | Pengurusan masa tanggungjawab setiap insan U4: Masa Tidak Menunggu Kita Pengurusan masa meningkatkan daya produktiviti diri
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P yang amat memuaskan. Kumpulan pembentang berupaya menghidupkan suasana dan membantu rakan lain untuk lebih memahami tajuk perbincangan. Contoh yang diberikan juga releven dengan nilai yang dipelajari dan murid berupaya mengaitkan nilai dengan situasi. |
Tarikh/Hari | 27 Januari 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S1 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik dan mendapat kerjasama yang memuaskan daripada murid. Pengulangan isi perbincangan dalam bentuk soal jawab membantu murid untuk lebih memahami topik perbincangan. |
Tarikh/Hari | 27 Januari 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K4 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 10.20 – 11.30 am |
Bidang/ Nilai |
Bertanggungjawab |
Tema/Tajuk | Pengurusan masa tanggungjawab setiap insan U4: Masa Tidak Menunggu Kita Pengurusan masa meningkatkan daya produktiviti diri
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik. Pembentangan bertepatan dengan keperluan nilai.Walaubagaimanapun,murid perlu dibimbing lagi untuk mengaitkan nilai dengan situasi. Soalan perlu dipermudahkan untuk kefahaman murid. |
Tarikh/Hari | 27 Januari 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 11.30 – 12.40 am |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Perjalanan aktiviti P&P memuaskan. Kerjasama murid dalam aktiviti berkumpulan juga baik. Aktiviti kuiz atau pengulangan poin perbincangan secara soal jawab akan membantu murid untuk lebih memahami dan memberikan contoh-contoh yang releven. |
Tarikh/Hari | 27 Januari 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4S4 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 10.40 – 11.40 am |
Bidang/ Nilai |
|
Tema/Tajuk | Amalan berhemah tinggi pemangkin tindakan yang bijaksana U5:Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya Tindakan yang bijaksana melalui pendekatan berhemah
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi |
rph yang kemas namun pastikan setiap sesi p&p diterapkan dengan nilai. objektif p&p mestilah boleh dilihat(kuantiti). terima kasih.
ReplyDelete