Minggu 38 (19 – 23 September 2011 )
Tarikh/Hari | 19 September 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Komunikasi Visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Pengetahuan sedia ada murid tentang simbol membantu mereka untuk mengenali dan memahami simbol,jenis-jenis dan fungsi simbol. |
Tarikh/Hari | 19 September 2011/Isnin |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Komunikasi visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Murid dapat memahami simbol-simbol melalui pengalaman sedia ada mereka. Amali dibuat dalam bentuk nota sahaja. |
Tarikh/Hari | 19 September 2011/Isnin |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 12.05 – 12.40 am |
Bidang/ Nilai | - |
Tema/Tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat: - |
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku latihan PM |
Refleksi | Latihan dibuat sebagai kerja rumag dan akan disemak secara perbincangan bersama semasa kelas yang akan datang. |
Tarikh/Hari | 20 September 2011/Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Cabaran masa depan |
Tajuk | Membina budaya kerja yang cemerlang ke arah kemakmuran negara
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Semua aktiviti berjalan dengan baik seperti dalam perancangan. Namun,poster tidak dapat disiapkan kerana murid mengambil terlalu banyak masa untuk membuat lakaran. Poster dibenarkan untuk dibawa balik dan dikemaskan dirumah. |
Tarikh/Hari | 20 September 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Komunikasi visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Murid berpeluang untuk mengenali jenis dan perbezaan setiap kaligrafi. Pengetahuan sedia ada sedikit sebanyak membantu murid untuk membezakan kaligrafi berkenaan. |
Tarikh/Hari | 20 September 2011/Selasa |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 11.30 – 12.40 pm |
Tema | Komunikasi visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran, murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Murid lebih berminat untuk menyalin nota. |
Tarikh/Hari | 21 September 2011/Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Tema | Cabaran masa depan |
Tajuk | Membina budaya kerja yang cemerlang ke arah kemakmuran negara
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Pengetahuan sedia ada murid membantu mereka untuk memahami dan melibatkan diri dan menyumbang idea dalam sesi perbincangan. |
Tarikh/Hari | 21 September 2011/Rabu |
Tingkatan | 4S2 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Tema | Cabaran masa depan |
Tajuk | Membina budaya kerja yang cemerlang ke arah kemakmuran negara
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Murid dapat menjelas dan menghuraikan kepentingan budaya kerja cemerlang. |
Tarikh/Hari | 22 September 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Cabaran masa depan |
Tajuk | Membina budaya kerja yang cemerlang ke arah kemakmuran negara
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan |
Refleksi | Sesi perbincangan sedikit pasif. Murid perlu diberikan ransangan minda untuk menggerakkan daya fikir dan keyakinan diri mereka. Cuma seorang murid yang aktif bertanya dan meminta penjelasan lebih mendalam. |
Tarikh/Hari | 22 September 2011/Khamis |
Tingkatan | 4S3 |
Matapelajaran | PM |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Bidang/ Nilai | - |
Tema/Tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat: - |
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku latihan PM |
Refleksi | Ada perkembangan. Murid sudah menunjukkan keyakinan untuk menjawab latihan dengan baik. 5 orang lagi masih memerlukan perhatian dan bimbingan menjawab yang betul. |
Tarikh/Hari | 22 September 2011/Khamis |
Tingkatan | 4K7 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 10.55 – 12.05 pm |
Tema | Komunikasi visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan,peralatan melukis |
Refleksi | Aktiviti tidak sempat dibuat kerana sesi persekolahan ditamatkan seawal jam 11 pagi. |
Tarikh/Hari | 23 September 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4K6 |
Matapelajaran | PSV |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Tema | Komunikasi visual |
Tajuk | Reka bentuk grafik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku rujukan,peralatan melukis |
Refleksi | Murid berjaya menghasilkan muka taip mudah dan aktiviti amali akan diteruskan di kelas yang akan datang untuk murid lebih jelas tentang tipografi. |
Tarikh/Hari | 23 September 2011/Jumaat |
Tingkatan | 4MPV |
Matapelajaran | PSK |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Tema | Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Peruntukan utama Perlembagaan Malaysia
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pelajaran,murid diharapkan akan dapat:
|
Aktiviti P&P |
|
BBM | Buku teks, buku rujukan,Perlembagaan Malaysia |
Refleksi | Kesemua aktiviti berjalan dengan baik dan lancar. Murid berupaya menjadikan ringkasan pelajaran/tajuk kepada gambarajah. 5 orang murid gagal mengikut arahan. |
No comments:
Post a Comment